Правила


Правила пожежної безпеки в метрополітенах (.pdf)

Правила технічної експлуатації електроустановок споживачів (.pdf)

Правила охорони праці під час експлуатації обладнання, що працює під тиском (.pdf)

Закон України “Про міський електричний транспорт” (.pdf)

Кіно-, фото- та відеозйомка в метрополітені

ІНСТРУКЦІЯ з проведення кіно-, фото- і відеозйомки на об’єктах метрополітену (.pdf)

ДОЗВІЛ на проведення кіно-, фото- і відео зйомки на об’єктах метрополітену (.doc)

ПРАВИЛА КОРИСТУВАННЯ МЕТРОПОЛІТЕНОМ

ЗАТВЕРДЖЕНО
Наказ Міністерства
транспорту
та зв’язку України
22.12.2004 №1119

1. ЗАГАЛЬНІ ПОЛОЖЕННЯ

1.1. Метрополітен – міський електричний транспорт, користування яким пов’язано з підвищеною небезпекою. Правила користування Дніпропетровським метрополітеном (далі – Правила) розроблені з метою забезпечення надійною та якісного перевезення й обслуговування громадян, що користуються метрополітеном, захисту прав споживачів, регулюють відносини між пасажирами і метрополітеном.

1.2. Правила поширюються на пасажирів, шо користуються послугами метрополітену. Вони встановлюють умови проїзду пасажирів і перевезення багажу, обов’язки, права перевізника і пасажирів.

1.3.Правила розроблені відповідно до Законів України „Про транспорт”, „Про міський електричний транспорт”, „Про забезпечення санітарного та епідеміологічного благополуччя населення”, „Про захист прав споживачів” Господарського і Цивільного кодексів України про адміністративні правопорушення, інших норматнвно-правових актів.

1.4. Працівники метрополітену повинні забезпечити безпеку пасажирів і високий рівень культури обслуговування, створити їм необхідні зручності, бути ввічливими у відношенні до кожного пасажира, виявляти турботу й уваіу до них, уживати заходів з метою усунення недоліків в обслуговуванні громадян, незалежно від того, за яких обставин і з чиєї вини вони виникли, але разом з тим вимагати від пасажирів безумовного виконання Правил користування метрополітеном.

1.5. Станції метрополітену відкриті для входу щодоби з 5 годин 35 хвилин до 23 години.

1.6. Особи, що перебувають на території метрополітену, повинні бути взаємно ввічливими і дбайливо відноситися до споруджень і устаткування метрополітену, дотримуватись чистоти, громадського порядку, вимог Правил, а також поступатись місцем у вагонах поїздів інвалідам, ветеранам війни і праці людям похилого віку та пасажирами з дітьми

1.7. У разі порушення Правил пасажирами и при загрозі їх безпеці, пасажири повинні залишити територію метрополітену.

2. УМОВИ ПРОЇЗДУ ПАСАЖИРІВ І ПЕРЕВЕЗЕННЯ БАГАЖУ

2.1 Оплаті підлягають:

2.1.1. Кожний прохід пасажира за межі пропускних пунктів станцій метрополітену

2.1.2. Перевезення:

  • ручного багажу. розміри якого перевищують 60x20x40 см за довжиною, шириною, висотою;
  • рулону, довжина якого понад 100 см, а діаметр понад 12 см;
  • довгомірних предметів довжиною понад 150 см;
  • візків, які транспортуються виключно у розібраному стані;
  • велосипедів та їм подібних транспортних засобів виключно в розібраному вигляді.

Документи на право пільгового проїзду в метрополітені не дають права на безкоштовне перевезення ручного багажу зазначених розмірів.

2.2. Підходячи до пропускних пунктів, пасажири повинні заздалегідь приготувати проїзні квитки, жетони або пред’явити документ, який дає право на пільговий чи безкоштовний проїзд. Інші документи (у тому числі нотаріально завірені копії) права на безкоштовний проїзд не дають. Пільгові проїзні квитки надають право на проїзд тільки за наявності і в пасажира відповідного документа.

2.3. На кожній станції пасажирам надасться доступна інформація щодо режиму роботи метрополітену, правил безпечного поводження в ньому, тарифів на проїзд, місця знаходження книги скарг та пропозицій, інших послуг, в наочному вигляді та через гучномовець. Пасажирам також надається інформація щодо переліку осіб, які мають пільги на безкоштовний проїзд у метрополітені, телефонні номери місцевих органів виконавчої влади, керівництва метрополії єну та територіального Управління справах захисту прав споживачів Державного комітету України з питань технічного регулювання та споживчої політики.

2.4. Пасажири, які пред’явили документи, що мають ознаки підроблення, виправлення, з прізвищем що не відповідає посвідченню особи, проходять у метрополітен на загальних підставах.

2.5. У випадках виявлення в поїздах, на станціях або в пішохідних переходах забутих чи загублених речей пасажир повинен звернутися до чергового персоналу станції чи працівника відділу охорони метрополітену УМВС України для вживання відповідних заходів.

3. ОБОВ’ЯЗКИ ТА ПРАВА ПАСАЖИРІВ

3.1. Пасажири зобов’язані:

3.1.1. Дотримуватись на території метрополітену і під час поїздки громадського порядку та Правил.

3.1.2. Оплатити кожний прохід за межі пропускних пунктів станцій метрополітену, пред’явити документ, який дає право на пільговий чи безкоштовний проїзд.

3.1.3. Заплатити перевізнику встановлену плату за перевезення багажу.

3.1.4. Зберігати спокій, витримку, виконувати вимоги працівників метрополітену у надзвичайних ситуаціях.

3.1.5.Користуватися дверима “Вхід”, заходячи на станцію, і “Вихід” виходячи з неї.

3.1.6. Надійно тримати багаж, оберігати його від падіння.

3.1.7. Проходячи через автоматичний пропускний пункт, заходячи на ескалатор і виходячи з нього, піднімати поли довгого одягу і ручний багаж, щоб вони не потрапили до пристроїв та в обладнання метрополітену.

3.1.8. Ідучи до ескалатора, звертати увагу на напрямок його руху та заходити тільки на той ескалатор, який рухається в потрібному напрямку; ступаючи на ескалатор, треба спиратися на поручень.

3.1.9. Перебуваючи на ескалаторі:

  • стояти праворуч, обличчям у напрямку руху, проходити з лівого боку, тримаючись за поручень, не затримуватись при сходженні з ескалатора;
  • тримати дітей за руку або на руках і стежити за чим, щоб вони не притулялися до нерухомих частин ескалатора;
  • стежити, щоб частини одягу не потрапили між рухомими і нерухомими частинами ескалатора;
  • допомагати літнім пасажирам при переміщенні по ескалатору, при переміщенні по ескалатору опиратися на поручень не дозволяти дітям самостійно рухатися по ескалатору;
  • не заступати за обмежувальну лінію на східцях ескалатора.

3.1.10. Перебуваючи на платформі:

  • рівномірно розміщуватись за довжиною платформи і не заходити за обмежувальну лінію на платформі до повної зупинки поїзда, а після його зупинки не заважати вільному виходу пасажирів;
  • уважно слухати оголошення по гучномовному зв’язку; тримати за руку дітей;
  • при зупинці поїзда звільнити місце біля дверей вагона для виходу пасажирів;
  • припинити посадку у вагони після оголошення про зачинення дверей, відійти на безпечну відстань від поїзда.

3.1.11. Перебуваючи у вагоні:

  • не притулятися до дверей вагона, не заважати вільному входу і виходу пасажирів, а також відчиненню та зачиненню дверей; триматися за поручень;
  • при під’їзді до станції призначення приготуватись до виходу; припинити висадку з вагона після оголошення про зачинення дверей; виконувати вимоги пожежної безпеки. У разі виявлення задимлення чи пожежі, падіння пасажира або речей на колії метрополітену, а також ситуацій, що можуть вплинути на безпеку перевезень пасажирів або руху поїздів, негайно повідомити про це черговий персонал метрополітену, а при перебуванні в поїзді – машиніста через пристрій зв’язку “пасажир – машиніст”.

3.2. Пасажирам заборонено:

3.2.1. Входити на станцію у стані алкогольного чи наркотичного сп’яніння, брудному одязі, розпивати спиртні напої.

3.2.2. Створювати ситуацію, що заважає руху пасажиропотоку і руху поїздів

3.2.3. Сидіти на східцях та поручнях ескалатора, притулятися і притуляти речі до нерухомих його частин, спиратись і ставити речі на східці і поручні.

3.2.4. Бігати по ескалаторах, платформах і залах станцій.

3.2.5. Входити на ескалатор, що не працює, без дозволу працівників метрополітену і самостійно знімати пересувні бар’єри.

3.2.6. Перевозити вантажі на візках.

3.2.7. Кидати сторонні предмети на колії, балюстради ескалатора та в освітлювальні карнизи пішохідних переходів.

3.2.8. Спиратися на загородку і дзеркало, установлені в торцях платформи, чіплятися за пристрої освітлення станцій.

3.2.9. Самовільно проникати у виробничі приміщення станцій.

3.2.10. Стрибати на колії і ходити коліями.

3.2.11. Відчиняти двері вагонів під час руху поїздів та навмисно заважати їх відчиненню або зачинанню на станціях.

3.2.12. Перебувати у поїздах, які слідують в електродепо і в оборотні тупики на кінцевих станціях.

3.2.13. Користуватися без потреби пристроєм зв’язку “пасажир-машиніст” у вагоні, вимикачем “стоп” па балюстраді ескалатора.

3.2.14. Прослуховувати аудіотехніку через гучномовець і грати на музичних інструментах на території станції та у вагонах поїздів.

3.2.15. Перебувати на станції в одязі і з багажем, що можуть забруднити чи поранити пасажирів.

3.2.16. Здійснювати кіно- та відеозйомки без письмового дозволу адміністрації метрополітену.

3.2.17. Використовувати площу станцій і салонів вагонів метрополітену для заняття комерційною, рекламною та іншою діяльністю без укладання відповідної угоди з метрополітеном.

3.2.18. Перебувати па території станцій метрополітену й у вагонах поїздів з метою жебрацтва.

3.2.19. Передавали іншим особам, які не мають права па пільги, пільгові проїзні квитки або документи, що надають право безкоштовного проїзду в метрополітені.

3.2.20. Палити у вагонах поїздів, на станціях, переходах.

3.2.21. Перевезення

  • багажу, розміри якого за довжиною, шириною та висотою перевищують 100x40x60 см;
  • рулонів, довжина яких понад 170 см, а діаметр більше 15 см;
  • довгомірних предметів понад 220 см;
  • пожежонебезпечних, вибухових, отруйних і їдких речовин, побутових газових балонів;
  • колючих предметів і предметів, що легко розбиваються, ялинок, ковзанів і вогнепальної зброї без чохлів чи належної упаковки;
  • тварин, у тому числі собак, птахів без кліток чи спеціальних контейнерів.

3.3. Пасажир має право:

  • на безпечний та якісний проїзд до станції призначення згідно з чинними нормативно-правовими актами, затвердженими в установленому порядку; – на одержання необхідної, доступної, достовірної та своєчасної інформації про умови проїзду і надання транспортних послуг на перевезення безоплатно дітей віком до 7 років
  • на придбання у квиткових касах засобів оплати за проїзд;
  • у разі потреби звернутися до чергового персоналу станції для надання першої медичної допомоги, для виклику швидкої медичної допомоги;
  • у разі потреби отримати книгу скарг та пропозицій, що знаходиться у контролера пропускного пункту та звернутися до начальника станції;
  • на розв’язання спірних питань про надання транспортних послуг відповідно до норм чинного законодавства

4. ВІДПОВІДАЛЬНІСТЬ ЗА ПОРУШЕННЯ ПРАВИЛ

Особи, які порушують Правила, несуть відповідальність згідно законодавством України.